Setenay SÜRAL - Büro Yönetimi - Alan Şefi
ATÖLYE ŞEFİ
GÖREV ve SORUMLULUKLARINIZ
a) Alanın bina, eşya, makine-teçhizat ve diğer taşınırların bakım, onarım, koruma, saklama ve kullanıma hazır bulundurulmasını sağlamak
b) Müdür tarafından görevlendirilmeleri halinde taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi unvanıyla Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak defter, belge ve cetvelleri tutar. Yılsonunda ve gerekli görülen zamanlarda taşınırları sayım ve kontrole hazır bulundurur. Sayım ve döner sermayeyle ilgili iş ve işlemleri mevzuatına göre yürütmek
c) Tüketim malzemelerine yönelik sarfların e-Taşınır sistemine işlenmesini sağlamak
ç) Kullanılan makine, araç-gereç ve teçhizatın okul imkânlarıyla onarımını sağlar. Onarımı mümkün olmayan veya ekonomik ömrünü tamamlamış olanların kayıttan düşümü için Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerine göre öneride bulunmak
d) Öğrencilerin kullanacakları her türlü araç-gereci imza karşılığında ilgilisine teslim eder. Bunlardan iadesi gerekenleri belirlenen süre içerisinde teslim etmeyenlerle araç-gerece zarar verenleri okul müdürlüğüne bildirmek
e) Öğrencilerin atölye ve laboratuvarlarda yapacakları uygulamalarla ilgili araç-gereç ve malzemelerin önceden hazırlanması için ilgililerle işbirliği yapar, kayıtlarını tutmak
f) (Değişik:RG-16/9/2017-30182) İş kazası, meslek hastalıkları, yangın ve diğer tehlikelere karşı iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması konusunda özel eğitim ihtiyacı olan öğrencileri de dikkate alarak gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak
g) Çalışma ortamını temiz tutma alışkanlığının öğrencilerde davranış hâline getirilmesi için çaba göstermek
ğ) Alan/bölüm, atölye ve laboratuvar ile ilgili kayıtları tutmak
h) Temel işlemlerin uygulamalı olarak yapılmasını sağlar. Bu işlemlerin doğru olarak kavranıp kavranmadığının anlaşılması yönünde öğrencilere rehberlik etmek
ı) Temrin uygulamalarında eğitim ve öğretimi geliştirecek ders araç-gerecinin yapılmasını ve mevcutların onarımını sağlamak
i) İş sağlığı ve güvenliği bakımından sorumluluğundaki alan/bölüm, atölye, laboratuvarda bulunan her makine için özelliklerinin, periyodik bakım ve yedek parça durumuyla varsa yapılan tadilat ve değişen parçalarının düzenli olarak işlendiği makine kartıyla kullanma kılavuzu hazırlar. Atölye ve laboratuvarlardaki çalışma şartlarını belirten tehlike ve uyarı işaretleriyle makine ve araç-gerecin özelliklerine göre kullanma talimatlarının uygun yerlere asılmasını sağlamak
j) İş kazası veya kişi alan/bölüm, atölye, laboratuar ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olduğu halde zarara uğratmayan olayların meydana gelmesi durumunda, usulüne uygun olarak rapor hazırlayıp yazılı olarak müdüre bildirmek
k) Mezunları izleme ve işe yerleştirme çalışmalarını ilgili alan öğretmenleriyle birlikte yürütmek
l) Aynı yönetim altında farklı program türü bulunan okullarla sürekli eğitim ve öğretim yapılan atölye ve laboratuvarlardaki araç-gerecin sorumluluğunu varsa alanın teknisyeniyle birlikte yürütmek
m) Sorumluluğundaki alan/bölüm, atölye ve laboratuvarın diğer kurum ve kuruluşlarla birlikte kullanılması durumunda, protokol hükümleri doğrultusunda yararlanılmasını sağlamak
n) Görev alanlarına göre okul müdürlüğü tarafından belirlenen çalışma esaslarındaki görev ve sorumlulukları yerine getirir.
Atölye/ laboratuvar şefi Olarak;
a) Uygulamalı eğitimin incelemeye ve araştırmaya dayalı olarak her türlü ders araç-gereçten yararlanılarak yapılmasını, bunların biriminde bulundurulmasını ve zenginleştirilmesini sağlamak
b) Uygulamalı eğitim kapsamında öğrencilere yaptırılan temrin, üretim ve hizmetlerin programlarda öngörülen bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazandıracak nitelikte olmasını, çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda yürütülmesini sağlamak.
(3) Sorumluluğundaki alan/bölüm, atölye ve laboratuvarın diğer kurum ve kuruluşlarla birlikte kullanılması durumunda, protokol hükümleri doğrultusunda yararlanılmasını sağlamak
(4) Müdür tarafından verilen görevin gerektirdiği diğer görev ve sorumlulukları yerine getirir.
Döner Sermaye İşletmesinde Görev Aldığınız Takdirde;
1. Döner sermaye çalışmalarının piyasa şartlarına göre yürütülebilmesi, iş takibi, malzeme alımı, iş teslimi, sipariş kabulü gibi konularda piyasayı günü gününe izlemek.
2. DÖSE İşletmeleri Muhasebe Kayıt ve İşlemlerinin Bilgisayar ile Yürütülmesi konulu bakanlık yazıları doğrultusunda bölüm ve atölye şefleri ile beraber “ön maliyet ve satış fiyatlarının belirlenmesini sağlamak, hazırlanan maliyet ve fiyat kararlarını müdürün onayına sunmak.
3. Döner sermaye işletmesinin nakit, stok ve duran varlık işlemleri ile muhasebe iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat hükümlerine uygun, zamanında ve düzenli olarak yürütülmesini sağlamak.
4. Ücretleri döner sermaye işletmesince karşılanan sözleşmeli personelin idari işlemlerinin “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasları” dikkate alarak takibini yapmak ve haftalık çalışma programlarının düzenlenmesini sağlamak.
5. Döner Sermaye Gelirlerinden veya ( gerektiğinde genel bütçe ödeneklerinden ) yapılan satın alma işlerinde Okulumuz İhale komisyonuna üyelik yapmak
6. Döner Sermaye İşletmesinin daha verimli/rantabl çalıştırılması kapsamında yönetime önerilerde bulunmak.
7. Uygulama Anasınıflarının; bina, tesis, araç-gereçlerinin tertip, düzen, temizlik, bakımı ile kullanılabilir durumda bulunmasını ve korunmasını sağlamak. Öğrencilerimize bu alışkanlığı kazandırıcı çalışmalar yapmak, gerektiğinde ilgilileri uyarmak.
8. Uygulama Anasınıflarının bakım, onarım, donatım ve yenileme gereksinimlerini belirleyerek, okul müdürünün bilgisine sunmak,
9. Uygulama Anasınıflarının; bakım, onarım, donatım, yenileme gereksinimlerinin genel bütçe ödenekleri ya da içinde bulunulan mali yıl döner sermaye gelirlerinden karşılanması kapsamında çalışmalar yapmak. Müdürü bilgilendirmek.
10. Uygulama Anasınıflarında kullanılan araç-gereçlerin ve sistemlerin sürekli kullanıma hazır halde bulundurulmasını, güvenlik tedbirleri gereği periyodik bakım ve onarım anlaşmalarının yapılmasını-yenilenmesini sağlamak.
11. Odalar, Uygulama Anasınıfları koridorları, Sınıf, koridor, laboratuvar, atölye, kütüphane, kantin ve merdiven boşlukları başta olmak üzere okul içerisindeki tüm birimlerde bulunan pano, dolap levha, camlı-camsız her türlü çerçeve, pencere sistemi, merdiven korkuluğu ve benzeri eşyanın sabitlenmesi ve gerekli kontrollerin yapılmasını sağlamak,
12. 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereği okulumuz ve uygulama oteli binasında yapılması gereken tedbirleri almak, yapılacak olan tedbirler konusunda müdürü bilgilendirmek.
13. Okulumuzda alınması gereken ilkyardım ve yangın söndürme eğitimlerini organize etmek ve gereken tedbirlerin alınmasını sağlamak.
14. Sivil savunma ve yangın talimatları çerçevesinde gerekli iş, işlem, denetim ve takibin yapılmasını sağlamak
15. Fosseptik çukuru, rögar, rögar kapakları, ihata duvarları, korkuluklar ve muhafaza altına alınan ya da alınması gereken yer ve alanlardaki kapak, kapı, duvar vb. her türlü korunak, materyal, araç-gereç ve malzemenin kullanım amacı ve standartlarına uygun nitelikte olup olmadığı kontrol edilerek gerekli tedbirlerin alınması.
16. Uygulama Anasınıflarında bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanmak, bunlarla ilgili alt yapıyı oluşturmak.
17. “Üretimi Teşvik Primi Dağıtımı, Parça Başı Üretim, Atölye ve Tesislerin Özel Sektörle İşbirliği Yapılarak İşletilmesi Hakkında Yönetmelik” hükümlerinin gerektirdiği iş ve işlemleri yürütmek.
18. “Taşınır Mal Yönetmeliği” kapsamında sorumluluğunuzda bulunan görevleri yerine getirmek. Döse kaynaklarından alınan duran varlıkların kayıt ve işlemlerini takip etmek. Taşınır Zimmet Fişlerinin tüm odalarda asılı bulundurulmasını sağlamak.
19. Okulumuz öğrencilerinin; döner sermaye aracılığı ile alınan siparişler ve yapılan işler üzerinde fiilen çalışarak meslekleri ile ilgili konuları daha iyi öğrenmelerini ve öğrendiklerini kalıcı bir şekilde pekiştirmelerini sağlayıcı çalışmalarda bulunmak.
20. Uygulama Anasınıflarında Veli memnuniyetini ve kaliteli hizmet üretimini esas alan çalışmalar yapmak.
21. Uygulama Anasınıflarında halkla ilişkiler, tanıtım ve pazarlama alanındaki çalışmalarını koordine etmek.
22. Döner sermaye çalışması yapılan atölyelerinin üretim düzeni ile atölyeler arasındaki koordinasyonun sağlıklı ve verimli olarak işlemesini gözetmek.
23. Döner Sermaye İşletmesi ile ilgili çalışmalarınızı sayman ile işbirliği ve koordinasyon içerisinde gerçekleştirmek.
24. Saymanlık iş ve işlemlerinin mevzuatı kapsamında, düzenli olarak yürütülmesinin kontrolünü gerçekleştirmek. Her hangi bir düzensizlik tespitinde Okul Müdürünü bilgilendirmek.
25. Fiyat Tespit Komisyonuna başkanlık etmek, Sayım Kurulunun çalışmalarını düzenlemek ve denetlenmesini gerçekleştirmek.
26. Döner Sermaye İşletmesi; Muayene ve Kabul Komisyonunun iş ve işlemlerinin mevzuat hükümleri kapsamında yürütülmesini düzenlemek ve denetlenmesini gerçekleştirmek.
27. Döse İşletmesi alacak ve borçlarının takibini yaparak tahsil ve ödemelerin düzenli olarak gerçekleştirilmesini sağlamak.
28. Aylık periyodlarda; öğrenci hakkı ve fazla çalışma puantajlarını düzenlemek. Okul Müdürünün onayına sunmak ve saymanlıkta bordrolarının hazırlanmasını sağlamak.
29. Döner Sermaye İşletmesi ile ilgili; maaş, ikramiye, sosyal haklar, yolluk, harcırah, üretimi teşvik primi v.b. bordrolarının hazırlanmasını sağlamak.
30. DÖSE İşletmemizi ilgilendiren mevzuatı; (Kanun, Yönetmelik, Yönerge, Genelge, Tebliğler, v.b.) Bakanlığımız Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü web sayfasından, diğer ticari, mali ve iş mevzuatını ise ilgili kaynaklarından düzenli olarak takibini gerçekleştirmek.
-M.E.B. Mesleki ve Teknik Öğretim Okulları Döner Sermayesinin İdaresine Mahsus Yönetmelik.
-Döse İşletmeleri Üretimi Teşvik Primi Dağıtımı, Parça Başı Üretim, Atölye ve Tesislerin Özel Sektörle İşbirliği Yapılarak İşletilmesi Hakkında Yönetmelik
-M.E.B. Döner Sermaye İşletmeleri Çalışma Yönergesi.
-5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
-4857 Sayılı İş Kanunu v.b.
-6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
31. Görev alanınız ile ilgili ticari - mali konularda kendinizi geliştirici çalışmalarda bulunmak.
32. Her mali yıl itibariyle ön maliyet ve hizmet satış fiyatlarını belirleyerek fiyat tespit komisyonuna sunmak. “ İlk Madde ve Malzeme, İşçilik (İşçilik ücreti, fazla çalışma ücreti, öğrenci hakkı) Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler, Faaliyet Giderleri, Kar, Peşin Gelir ve diğer gider kalemlerini dikkate alarak “
33. Görev alanınız ile ilgili evrak, dosya ve defterlerin yasal saklanma sürelerini dikkate alarak muhafazasını gerçekleştirmek.
34. Kaynakların etkin, verimli ve tasarruflu şekilde kullanılmasını sağlamak.
35. Uygulama Anasınıflarında atölyelerinde gerekli emniyet tedbirleri ile olası iş kazalarına karşı önlemlerin alınmasını, uygulanmasını ve denetlenmesini sağlamak.
36. 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve bağlı yönetmelikler gereği Uygulama Anasınıflarında ve okul binasında yapılması gereken çalışmaları yapmak ve müdürü bilgilendirmek.